بررسی شبکه های اجتماعی – کاربرد، امنیت، مزایا و معایب | |
تعداد صفحات | ۸۵ |
نوع فایل | Word |
حجم فایل | ۱٫۳۹ Mb |
بررسی شبکه های اجتماعی – کاربرد، امنیت، مزایا و معایب
در این قسمت پروژه با موضوع بررسی شبکه های اجتماعی – کاربرد، امنیت، مزایا و معایب به صورت فایل word برای دانلود ارائه شده است.
قسمتی از متن پروژه در زیر نشان داده شده است.
مقدمه
رسانههای اجتماعی به استفاده از فناوریهای مبتنی بر وب، تلفن همراه و ارتباطاتی که به گفتگو تعامل داده میشود گفته میشود. رسانههای اجتماعی برنامههای کاربردی مبتنی بر اینترنت است که بر روی پایههای ایدئولوژیک و فناوری وب، به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را میدهد. رسانههای اجتماعی میتواند بر روی بسیاری از اشکال مختلف، از جمله تالار گفتگو، وبلاگ ها، وبلاگ اجتماعی، میکروبلاگینگ، ویکی، پادکست ها، عکسها یا تصاویر، ویدئو، در قالب یک نوع امتیاز بر پایه مشارکت اجتماعی، محسوب شود.
شما به احتمال زیاد هم اکنون از بزرگترین شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکدین) و سایت های به اشتراک گذاری رسانه (Instagram، YouTube، Snapchat) و شاید بعضی از موارد دیگر مانند Pinterest و Google Plus به عنوان یک ابزار رسانه ای اجتماعی استفاده می کنید.
اما رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک گذاری رسانه هستند. به دنبال بررسی رسانه های اجتماعی خواهید دید که افراد به دلایل مختلف از انواع مختلفی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. امروزه مرز بین رسانه های اجتماعی بسیار کمرنگ شده است و در برخی موارد حتی دیگر برای آنها نمی توان مرزی قائل شد.
دسته بندی رسانه های اجتماعی و کاربرد آنها
در تلاش ما برای به دست آوردن آخرین و بهترین اخبار رسانه های اجتماعی از همه گوشه های اینترنت، ما بر روی بسیاری از رسانه های اجتماعی جالب توجه متمرکز شده ایم. با این حال، گروه بندی رسانه های اجتماعی بر اساس موضوع به سرعت به یک مسئله بزرگ تبدیل می شود و گاهی اوقات کاملا به یک موضوع منحرف کننده تبدیل می شود.
با اضافه شدن شبکه های خاص با قابلیت های خاص دیگر شما به راحتی نمی توانید به دسته بندی شبکه ها با توجه به قابلیت های عملکردی آنها (توییتر برای محتوای متن کوتاه، یوتیوب برای ویدیو، و غیره)، بپردازید. با اضافه شدن قابلیت های مختلف به این رسانه های اجتماعی مرز بین این پدیده ها کمرنگتر شده و دسته بندی آنها نیز مشکل تر می شود.
بنابراین به جای طبقه بندی شبکه ها با توجه به منافع خاص کاربران و یا ویژگی های فن آوری آنها، ما ترجیح می دهیم شبکه ها را در ۱۰ طبقه کلی دسته بندی کنیم که هر کاربر با استفاده از آنها امیدوار است به آن هدف برسد.
در اینجا لیستی از ۱۰ نوع از رسانه اجتماعی و هدفی که افراد برای آن از این رسانه استفاده می کنند، ارائه شده ست:
شبکه های اجتماعی – برقراری ارتباط با مردم
شبکه های به اشتراک گذاری رسانه ها – اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها و رسانه های دیگر
انجمن های گفتگو – به اشتراک گذاشتن اخبار و ایده ها
شبکه های نشانه گذاری و محتوایی – کشف، ذخیره و به اشتراک گذاری مطالب جدید
شبکه های بررسی مصرف کننده – پیدا کردن و بررسی کسب و کار
شبکه های وبلاگ نویسی و نشر – انتشار محتوای آنلاین
شبکه های مبتنی بر علاقه – اشتراک علایق و سرگرمی ها
شبکه های اجتماعی خرید – فروشگاه آنلاین
شبکه های اقتصادی – کالاهای تجاری و خدمات
شبکه های اجتماعی ناشناس – برقراری ارتباط به صورت ناشناس
-
شبکه های اجتماعی
مثالها: فیس بوک، توییتر، لینکداین
دلایل استفاده: برای برقراری ارتباط آنلاین با افراد (و برندهای تجاری).
شبکه های اجتماعی، گاهی اوقات “شبکه های ارتباطی” نامیده می شوند، به مردم و سازمان ها کمک می کنند تا به طور آنلاین به اشتراک گذاری اطلاعات و ایده ها بپردازند.
در حالی که این شبکه ها قدیمی ترین نوع رسانه های اجتماعی نیستند، اما قطعا در حال حاضر بزرگترین رسانه های اجتماعی هستند. به عنوان مثال، این کانال ها به عنوان سرویس های نسبتا ساده آغاز به کار کردند. برای مثال، توییتر برای پاسخ به سوال «چه کاری انجام می دهید؟» به وجود آمد و فیس بوک برای بررسی وضعیت رابطه در یک کلاس اقتصاد ایجاد شد.
در حال حاضر و به خصوص از زمان گسترش اینترنت تلفن همراه، این شبکه ها تقریبا هر جنبه ای از زندگی مدرن را از طریق خواندن اخبار و به اشتراک گذاری عکس ها، پیدا کردن یک شغل جدید و … را در بر می گیرند.
-
شبکه های اشتراک گذاری رسانه
مثالها: Instagram، Snapchat، YouTube
دلالیل استفاده: برای پیدا کردن و به اشتراک گذاری عکس ها، ویدئو ها، فیلم های زنده و سایر رسانه های آنلاین.
شبکه های اشتراک گذاری رسانه ها به مردم محلی می دهند که رسانه های آنلاین از جمله عکس ها، ویدیو ها و ویدیوهای زنده را پیدا کنند و به اشتراک بگذارند.
مرز بین شبکه های اشتراک گذاری رسانه ها و شبکه های اجتماعی امروزه کمرنگتر می شود به عنوان شبکه های ارتباطی اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، اشتراک گذاری ویدئو، ویدیو زنده، و سایر خدمات چند رسانه ای را به شبکه های خود اضافه کرده اند. با این حال، آنچه شبکه های اشتراک گذاری رسانه ها را متمایز می کند این است که اشتراک گذاری رسانه ها هدف اصلی آنهاست.
در حالی که اکثریت پست ها در شبکه های ارتباطی حاوی متن هستند، پست ها در شبکه هایی مانند Instagram و Snapchat با یک تصویر یا ویدیو شروع می شوند، که کاربران ممکن است تصمیم به استفاده از محتویات مانند زیرنویس، اشاره به سایر کاربران یا فیلتر های تغییر چهره استفاده کنند. به طور مشابه، در سایت هایی مانند YouTube و Vimeo، ویدیو راه اصلی ارتباطات است.
-
انجمن های گفتگو
مثالها: reddit، Quora، Digg
دلایل استفاده: برای پیدا کردن، بحث، و به اشتراک گذاری اخبار، اطلاعات و نظرات.
انجمن های گفتگو یکی از قدیمی ترین انواع رسانه های اجتماعی هستند.
قبل از اینکه فیس بوک به وجود بیاید، استفاده از انجمن ها برای بحث و کمک گیری در مورد مسائل مختلف رایج بوده است. با نگاه به محدوده گسترده کاربران در انجمن ها مانند reddit، Quora و Digg مشاهده می شود که عطش عمومی برای دانش و عقل جمعی دست نخورده باقی مانده است.
این انجمن های گفتگو سایت هایی هستند که مردم می توانند در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند و کاربران در این سایت ها عموما در مورد ابراز نظرات خود شرمنده نیستند. در حالی که شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای اقداماتی را ایجاد فضای امن در اینترنت انجام می دهند، انجمن های گفتگو به کاربران اجازه می دهند ناشناس باقی بمانند، برخی از عبارت “غرب وحشی” برای این انجمن های گفت و گو استفاده می کنند.
۴- شبکه های نشانه گذاری و محتوا
مثالها: Pinterest، Flipboard
دلایل استفاده: برای کشف، ذخیره، اشتراک گذاری و بحث در مورد محتوای و رسانه های جدید و متنوع.
شبکه های نشانه گذاری و محتوا کمک می کنند تا افراد به کشف، ذخیره سازی، اشتراک گذاری و بحث در مورد محتوای جدید و مورد استفاده رسانه ها بپردازند. این شبکه ها سرچشمه خلاقیت و الهام بخش برای افرادی هستند که به دنبال اطلاعات و ایده های جدید هستند.
-
شبکه های نظارتی مصرف کننده
مثالها: Yelp، Zomato، TripAdvisor
دلایل استفاده: برای پیدا کردن، بررسی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد برندها، محصولات و خدمات، و همچنین رستوران ها، مقصد سفر، و غیره.
شبکه های نظارتی مصرف کننده به مردم اجازه می دهد که مارک ها، کسب و کارها، محصولات، خدمات، نقاط سفر و تقریبا هر چیز دیگری را بررسی کنند. بررسی ها یک نوع محتوا است که ارزش زیادی را بر بسیاری از وب سایت ها و خدمات آنلاین می افزاید.
-
شبکه های وبلاگ نویسی و نشر
مثالها: وردپرس، Tumblr، Medium
دلایل استفاده: برای انتشار، کشف و توضیح در مورد محتوای آنلاین.
شبکه های وبلاگ نویسی و نشر به اشخاص ابزاری برای انتشار محتوای آنلاین هستند که در فرمت هایی ارائه می شوند که مردم را به که کشف، به اشتراک گذاری و اظهار نظر تشویق می کنند.
این شبکه ها شامل سیستم های سنتی وبلاگ نویسی مانند وردپرس و Blogger، بلاگرهای جدید مانند Tumblr و سیستم های نشر اجتماعی تعاملی مانند Medium می شوند.
-
شبکه های خرید اجتماعی
مثالها: Polyvore، Etsy، Fancy
دلایل استفاده: برای کشف تمایلات، دنبال کردن برندها، به اشتراک گذاشتن تجربیات و خرید آنلاین.
شبکه های خرید اجتماعی، با افزودن یک عنصر اجتماعی، مردم را جذب تجارت الکترونیک می کنند.
البته، عناصر تجارت الکترونیک در بسیاری از انواع دیگر شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند. مثلا Instagram ابزارهای call-to-action را در قالب دکمه های “shop now” و “install now” فراهم می کند. شبکه های خرید اجتماعی بین تجربه اجتماعی و تجربه خرید ارتباط برقرار می کنند.
-
شبکه های مبتنی بر علاقه
مثالها: Goodreads، Houzz، Last.fm
دلایل استفاده: برای ارتباط با دیگران حول منافع یا سرگرمی های مشترک.
شبکه های مبتنی بر علاقه با تمرکز بر روی یک موضوع واحد، مانند کتاب ها، موسیقی ها و یا طراحی خانه، یک رویکرد هدفمندتری نسبت به شبکه های بزرگ اجتماعی را دارا هستند.
در حالی که گروه ها و انجمن ها در شبکه های دیگر وجود دارد که به کار خاصی اختصاص داده می شوند اما تمرکز صرف بر روی یک موضوع منحصر به فرد، این شبکه ها را قادر می سازد تا تجربه ای خاص را بر مبنای نیازهای مردم و جوامع به اشتراک بگذارند. برای مثال، در سایت Houzz، طراحان خانه می توانند کارهای دیگر طراحان را مرور کنند، مجموعه کارهای خود را ایجاد کنند و با افرادی که به دنبال خدمات آنها هستند، ارتباط برقرار کنند.
-
شبکه های اشتراک گذاری اقتصاد
مثالها: Airbnb، Uber، Taskrabbit
دلایل استفاده: برای تبلیغ، پیدا کردن، اشتراک گذاری، خرید، فروش و تجارت محصولات و خدمات.
شبکه های به اشتراک گذاری اقتصاد، که “شبکه های همکاری اقتصادی” نیز نامیده می شوند، به منظور تبلیغ، پیدا کردن، اشتراک گذاری، خرید، فروش و تجارت محصولات و خدمات و اتصال آنلاین افراد ایجاد می شوند.
- شبکه های اجتماعی ناشناس
مثالها: Whisper ، Ask.fm، After School
دلایل استفاده: برای شایعات، جاسوسی و گاهی اوقات قلدری
آخرین و کوچکترین شبکه ها، شبکه های اجتماعی ناشناس هستند. در حالی که شبکه های اجتماعی بزرگ تلاش زیادی می کنند که کاربران برای فعالیت اجتماعی خود جوابگو باشند، این سایت ها به شیوه ای دیگری عمل می کنند و به کاربران امکان می دهند که مطالب خود را ناشناس بگذارند.
این شبکه ها ممکن است به عنوان یک مکان سرگرم کننده برای خالی کردن هیجانات درونی باشند (مثلا اگر شما یک نوجوان هستید و می خواهید در مورد والدین، معلمان، دوست پسر و غیره شکایت کنید). با این حال، مشخص شده که این انجمن ها برای سوء استفاده اینترنتی بستر مناسبی را فراهم می آورند و در مواردی حتی به خودکشی نوجوانان ارتباط داده شده اند.
امروزه تقریبا کلیه رسانه های اجتماعی ذکر شده در بالا به عنوان شبکه های اجتماعی نام برده می شوند و دیگر مرز خاصی را نمی توان برای این رسانه ها قائل شد.
فهرست عناوین
مقدمه
دسته بندی رسانه های اجتماعی و کاربرد آنها
شبکه های اجتماعی تخصصی
شبکه های اجتماعی علمی
شبکه های اجتماعی تجاری
بررسی آماری شبکه های اجتماعی
نحوه در آمدزایی شبکه های اجتماعی
مزایا و معایب رسانه های اجتماعی
روش هایی برای افزیش امنیت و جلوگیری از هک شدن در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در ایران
بررسی بیشتر برترین شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی ایران
شبکه های اجتماعی ایرانی
شبکه های اشتراک گذاری ویدئو ایرانی
پیام رسان های داخلی
بررسی شبکه های اجتماعی – کاربرد، امنیت، مزایا و معایب | |
تعداد صفحات | ۸۵ |
نوع فایل | Word |
حجم فایل | ۱٫۳۹ Mb |