بررسي چگونگي مديريت و تاثير آن بر عملكرد كاركنان | |
تعداد صفحات | ۱۳۵ |
نوع فایل | Word |
حجم فایل | ۶۰۰ kb |
بررسي چگونگي مديريت و تاثير آن بر عملكرد كاركنان
در این قسمت پروژه بررسي چگونگي مديريت و تاثير آن بر عملكرد كاركنان به صورت فایل word برای دانلود ارائه شده است.
قسمتی از متن تحقیق در زیر نشان داده شده است.
مقدمه
مولفه هاي جز دستمزد وجود دارند كه نيروي كار برتر را حفظ مي كند عاملي ديگري جزء بهاي نازل كالا نيز وجود دارند كه مشتريان خود را حفظ مي نمايند همچنين در توسعه و اقتصاد كشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند كه پيشرفت را تضمين مي كند. چه بسا كشورهايي كه با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله كشور هاي با درآمد كم و اقتصاد ضعيف تك محصولي به شمار مي روند و كشورهاي كه با فقر منابع طبيعي داراي اقتصادي كار آمد و تاثير گذار مي باشند و البته فاكتور اصلي و مهم ديگري به نام مديريت نيز به كمك مي آيد.
مديريتي، يك مديريت صحيح محسوب مي شود كه يك مديريت موثر مي باشد. مديريت موثر جزء منابع اصلي توسعه ملتها شده است و مهمترين منابع لازم براي توسعه ملتها است. اعمال مديريت توسط مدير در موفقيعت يك سازمان نقش بسزايي دارد هر چه سازمان پيچيده تر باشد نقش مديريت دشوار تر خواهد شد. مديريت يعني تصميم گيري در زمان مناسب با افراد مناسب در جاي كه فعاليت در آن جريان دارد.
مديران موثر، رهبران موثري هستند كه با اعمال مديريت اصلي و كار آمد خود مي تواند نقش به سزايي در جامعه از طريق مشاركت در صنايع و ارائه خدمت مطلوب ايفاء نمايند و مديران موثر و موفق مديرانی هستند كه ملبس به جامعه علم و تجربه باشند ديگر زمان آن كه مدير در يك برج بلند و لوكس بنشيند و از راه دور كنترل و دستور دهد سپري گرديده است حال زمان آن فرا رسيده است.
كه مردان و زنان سخت كوش و مستعد و اثر بخش با ايجاد انگيزه و تقويت حس همكاري و جلب مشاركت و روابط هم سطح زمام امور را در دست گرفته و مديريت سازمانهاي وسيع و گسترده پيچيده كنوني را به عهده گيرند چرا كه بدو مشاركت همگاني و بكار گيري كليه عوامل و امكانات راه رسيدن به موفقعيت بس دشوار و خطير است.
مديريت را مي توان متشكل از علم و هنر دانست به طور كه بخشي از دانش مديريت را مي توان از طريق آموزش فرا گرفت و بخش ديگر را ضمن كار بايد آموخت و در واقع بخشي را كه با آموزش فرا گرفته مي شود علم مديريت و ديگر بخش را كه موجب به كار بستن اندوخته در شرايط گوناگون مي شود هنر مديريت مي نمايند.
فرايند مديريت متشكل از ۵ عنصر به نام هاي برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت، كنترل، كارگزيني مي باشد. كه در بخشه هاي مختلف جامعه از جمله دولتي، صنعتي، بازرگاني و آموزش فعاليت مي كند.
افراد به منظور تامين زندگي مادي و معنوي خود همه فعاليتهاي اقتصادي در اقتصادبازار را انجام مي دهند اين امر طبيعتا هنگامي كه فاليت اقتصادي در جهت الگو و نظم تشكيلاتي باشد نيز صحت دارد خواه آنها خودشان گاه درگير فعاليت اقتصادي شوند خواه عمدتا ويژگي اقتصادي داشته باشند و خواه تنها فعاليت اقتصادي را نظم دهند، عجيب اين كه اين امر اغلب به حساب نمي آيد و نفعي كه در به حداكثر رساندن درآمدها در اقتصاد بازار وجود دارد قدرت محرك كليه فعاليتهاي اقتصادي است زيرا هر فعاليتي كه نيازمند كالاها و خدماتي باشد اما به عنوان كالاهاي آزاد در اختيار عاملان نباشد مستلزم اين است كه جهت كسب و درآمدهاي آتي كنترلي بر روي آنها باشد.
قبل از قرن هفدهم علم و فلسفه با يك ديگر در قلمرو معارف بشري مورد تحقيق واقعي مي شوند و مرز مشخص ميان آن دو وجود نداشت. تا آن كه در دوران رنسانس فرهنگ اومانسم زمينه هاي شناخت مسائل اجتماعي را از طريق عقل و تجربه به وجود آورد اين روند در خلال قرن ۱۷ آنچنان شتاب يافت كه باعث شد در ابتداي قرن۱۸ زمزمه ي استقلال و جدايي علوم اجتماعي از فلسفه آغاز شود و پديده استقلال انفكاك علوم اجتماعي از فلسفه نيز به طور طبيعي اين انديشه را نمودار ساخت كه پديده اجتماعي ويژگي هاي منظمي دارند و قانون حاكم بر رفتار اجتماعي همانند قانون مندي حاكم بر جهان ماده و طبيعت است در مورد اقتصاد هم انديشمندان اقتصاد معتقد بودند كه فعاليتهاي انسان در توليد توزيع و مصرف تابع قوانين طبيعي است كه بايد آنها را شناخت تا آن كه بتوان و روابط علمي بين پديده هاي اقتصادي را تبين كرد.
فهرست مطالب
- فصل اول
- كليات تحقيق
- مقدمه
- فرضيه هاي تحقيق
- هدف تحقيق
- ضرورت تحقيق
- محدوديت ها و مشكلات تحقيق
- تعريف واژه ها و اصطلاحات
- فصل دوم
- ادبيات موضوع
- تاريخچه موضوع
- تعريف مديريت
- اهميت مديريت
- مدير و مديريت موفق و موثر
- سطوح مديريت
- مهارتها ي مديريتي
- نقش هاي مديريتي
- مديريت مشاركتي
- فلسفه مديريت مشاركتي
- پيش نيازهاي نظام مشاركت
- مزاياي حاصل از مديريت مشاركتي
- محدوديت هاي مديريت مشاركتي
- انواع برنامه هاي مديريت مشاركتي
- نظام پيشنهادها
- مراحل پياده سازي نظام پيشنهادها
- نظام مديريت كيفيت جامع
- اركان مديريت كيفيت جامع
- فلسفه ادوارد(دمينك)
- گروه هاي كنترل كيفي
- پيش فرض ها وفلسفه كنترل كيفي
- چگونگي شكل گيري گروه كنترل كيفي تاثير اهداف آن
- تيم هاي خودگردان
- طراحي هاي مالكيت كاركنان
- مديريت بر مبناي هدف
- ديگر برنامه هاي مديريت مشاركتي
- مديريت منابع انساني
- وظايف مديريت منابع انساني
- برنامه ريزي منابع انساني
- برنامه ريزي نيروي انساني، كارمند يابي و گزينش
- استخدام
- آموزش و توسعه نيروي انساني
- نظام ارزيابي عملكرد نيروي انساني
- نظام جبران خدمات و انگيزه
- اهداف
- برنامه ريزي و پرورش مسير پيشرفت شغلي
- بهبود ارتباطات منايع انساني
- عناصر فراگرد ارتباطات
- عناصر فرستنده يا منبع خبر
- به رمز تبديل نمودن و خارج ساختن از رمز
- دريافت كننده
- بازخور
- موانع ارتباطات موثر
- اثرهاي دراكي
- مفاهيم کلمات
- تفاوت در سطح سازماني
- ديگر موارد
- موارد ديگر در مورد ارتباطات
- نظام ايمني و سلامتي كاركنان
- نظام حقوق و مزايا
- شرح شغل
- روش طبقه بندي
- نظريه هاي متداول در زمينه حقوق و دستمزد
- نظريه عرضه و تقاضا
- نظريه هزينه زندگي
- ۳- نظريه قدرت پرداخت
- نظريه كارائي
- الف- روش هاي تعيين مزد كاران انفرادي
- روش كار مزدي تكه كاري
- روش پرداخت بر مبناي استانداردها
- ب: روش هاي مزد كارانه گروهي
- ج: روش هاي تعيين مزد كارانه سازماني
- د: طرح هاي تشويقی سرپرستان
- رهبري اثر بخش
- رهبري
- منظور از رهبري و ويژگي هاي آن
- فرق رهبري با مديريت
- منابع قدرت رهبري
- وظايف رهبري
- ويژگي هاي يك رهبر موثر
- سبك هاي عمده رهبري
- سبك رهبري اثر بخش از ديدگاه فيدلر
- نظريه سبك رهبري رينسيس ليكرت
- مدل شبكه رهبري يا سبك سنجش رهبري
- تلحيلي در زمينه اثر بخشي رهبري سازماني
- انگيزش
- تعريف انگيزش
- تئوريهاي انگيزش
- تئوري سلسله مواتب نيازهاي مازلو
- تئوري دو عاملي هرزبرگ
- تئوری های نيازهاي زيستي و تعلق و رشد
- تئوري انتظار روم
- تئوري برابري
- تئوري تقويت انگيزش
- مديريت و انگيزش
- شكاف وابستگي
- اندازه گيري ميزان بهره وري
- پنج مرحله براي كاميابي
- فصل سوم
- روش تحقيق
- فرضيات
- تعريف فرضيه
- فرضيه هاي اين تحقيق
- جامعه آماري و نمونه گيري:
- تعريف جامعه آماري
- جامعه آماري اين تحقيق
- تعريف نمونه گيري
- انواع نمونه گيري
- نمونه گيري اين تحقيق
- روش هاي تحقيق
- تعريف روش تحقيق
- انواع روش هاي تحقيق
- روش بكار گرفته شده در اين تحقيق
- روش هاي جمع آوري اطلاعات
- مشاهده
- پرسشنامه
- مصاحبه
- روش آماري
- سيستم كتابداري
- روش جمع آوري اطلاعات اين تحقيق
- فصل چهارم
- تجزيه و تحليل اطلاعات
- تجزيه و تحليل فرضيه ها با جدول فراواني و رسم نمودار ستوني
- تجزيه و تحليل فرضيه اول
- تجزيه و تحليل فرضيه دوم
- تجزيه و تحليل فرضيه سوم
- تجزيه و تحليل فرضيه چهارم
- تجزيه و تحليل و فرضيه پنجم
- فصل پنجم
- نتيجه گيري
- نتايج اين تحقيق
- نتيجه فرضيه اول
- نتيجه فرضيه دوم
- نتيجه فرضيه سوم
- نتيجه فرضيه چهارم
- نتيجه فرضيه پنجم
- ارائه پيشنهادات
- منابع و مأخذ
- پيوست
بررسي چگونگي مديريت و تاثير آن بر عملكرد كاركنان | |
تعداد صفحات | ۱۳۵ |
نوع فایل | Word |
حجم فایل | ۶۰۰ kb |
کاربر گرامی، بلافاصله پس از خرید این پروژه، لینک دانلود آن برای شما فعال می شود. لینک دانلود پروژه به ایمیل شما هم ارسال می شود و با یک کلیک می توانید پروژه خود را دانلود نمایید.